گروه صنعتی رابین متال
پنج شنبه , اردیبهشت ۲۷ ۱۴۰۳
خانه / خاک روی / فروش خاک روی سولفوره زنجان

فروش خاک روی سولفوره زنجان

فروش خاک روی سولفوره زنجان در کشور ما به طور عمده انجام می شود. این محصولات معدنی استان زنجان با وجود بازار فروش خوبی که دارد باید به این شیوه معامله گردند تا نیاز بازارها به خوبی بر طرف گردد.

خاک روی از جمله مواد معدنی موجود در معادن ایرانی است که در بازار های جهانی خود را مطرح کرده است. خاک روی که همان خاک حاوی مواد معدنی روی است در استان زنجان در شهرستان انگوران در سطح عمده ای از معدنش استخراج می شود. بزرگترین تولید کننده خاک روی در خاورمیانه این معدن می باشد.

آشنایی با خاک روی سولفوره

خاک روی وقتی می گوییم منظورمان خاک معدنی است که از معادن این فلز استخراج می شود. این خاکها از معادن زنجان به طور عمده استخراج شده و در کارخانه های زیادی در کشورمان به فراورده های این فلز تبدیل می شود. در این قسمت ابتدا فراورده ها را نام می بریم تا اطلاعاتتان تکمیل گردد:

  • خاک روی سولفوره زنجان
  • خاک روی اسیدی زنجان

نمایندگی خاک روی سولفوره

خاک روی سولفوره در کشورمان از خاک روی اسیدی بیشتر می باشد. لازم به ذکر است که از نظر فراوانی خاک روی سولفوره در چهارمین رده بعد از آهن، آلومینیوم و مس قرار دارد. با توجه به مزایای که این خاکها دارند و می توانند بعد از فلوتاسیون در زمینه های متفاوتی مورد کاربری قرار بگیرند فروش خاک روی سولفوره به طور عمده و در شهر های مختلف ایران دارای نمایندگی هستند. این نمایندگیها در شهر های زیر قرار دارد:

  • شهر اصفهان
  • شهر کرمان
  • شهر یزد
  • شهر زنجان
  • شهر مشهد
  • شهر یاسوج
  • شهر تبریز
  • شهر شیراز

فروش خاک روی سولفوره

فروش خاک روی سولفوره در بازار های ایران و جهان پر رونق می باشد. این خاکها بعد از استخراج طی فرآیندهایی به فراورده های این فلز تبدیل می شوند. فروش خاک روی سولفوره به دو روش اینترنتی و سنتی است که در روش اینترنتی فروشگاه های اینترنتی و در روش سنتی از طریق خود معادن به صورت مستقیم و حضوری انجام می شود.

بیشترین استخراج خاک روی در ایران از شهرستان زنجان می باشد این خاک روی مرغوب و با کیفیت جزء مواد اولیه کارخانه‌ها به حساب می آید به همین علت است که اهمیت بالای دارد. 

خرید خاک روی زنجان را می توانید به صورت غیرحضوری در سایت و یا با مراجعه کردن به خود معادن خاک روی این محصول را به صورت عمده دریافت کنید. 

فروش خاک روی سولفوره زنجان

فرآیند استخراج خاک روی

فرآیند استخراج خاک رویاستخراج خاک روی زنجان، ۸۰ درصد آن از معدن های زیرزمینی و ۸ درصد روباز و نیز ۱۲ درصد باقی مانده دیگر به دو صورت روباز و زیرزمینی استخراج می شود. 

در حال حاضر ایران بیش از ۹ درصد خاک معدنی روی جهان را به خود اختصاص داده است که می‌توان گفت:خاک روی زنجان از مهم ترین خاک های روی کشور به حساب می آید.

معادن روی در ایران به علت دولتی بودن آن هر چند سال یکبار به صورت مناقصه به پیمانکاران دولتی و خصوصی تحویل داده می‌شود و از طرف وزارت صنایع قیمت‌گذاری خواهد شد قابل ذکر است که ناخالصی‌های خاک روی در قیمت فروش این محصول تاثیر بسزایی دارد و پس از قیمت‌گذاری، پیمانکاران خاک را سهمیه بندی کرده و تحویل واحدهای فرآوری می‌دهند و از آنجا به کارخانه‌ها داده می‌شود. 

خاک روی سولفور به روش های رایجی همچون تشویه، گوگرد زدایی یا لیچینگ تحت فشار معدن‌های روی مصرف می‌شود. 

شایان ذکر است که حدود ۴ میلیون تن نیز سولفور زیرزمینی وجود دارد که این عنصر با اهمیت را بیشتر در کانی های همچون، اسفالریت، انیدریت، کوولیت، مارکاسیت، کالکوپیریت دیده می شوند. 

موارد مصرف خاک معدنی روی

موارد مصرف خاک معدنی روی

خاک روی یک مواد با اهمیت است که در صنایع های گوناگون به کار برده می شود. قابل‌ توجه است که خاک معدنی روی در تولید انواع محصولاتی مانند: قرص زینک، پیشگیری و محافظت از تحریک های پوستی، آبکاری ‌الکتریکی، تهیه و‌ تولید بوگیر، استفاده و در آلیاژ گوناگون نیز کاربرد دارد.

فلز روی که یکی از مهم‌ترین فلز‌ها به حساب می آید و همچنین از فلزات سنگین و با ارزش از خاک روی تهیه می شود. خصوصیت ها و اهمیت‌هایی‌ که فلز روی دارد می‌توان به شکل پذیری و الکتروشیمیایی، درجه ذوب پایین، ضد ‌ضربه بودن، سیالیت، استحکام و خواص آلیاژی را نام برد.

جالب است بدانید که روی فقط در صنایع و تولید کاربرد ندارد بلکه این مواد با ارزش در زندگی موجودات زنده مانند: انسان ها و گیاهان نقش حیاتی را دارد. که می‌توان از مواد مصرف روی در قسمت های مانند، گیاهان، مصارف دارویی، کشاورزی، آرایشی استفاده کرد که در موارد های زیر توضیح کامل تری داده شده است..

 نقش روی در گیاهان: روی یک عنصر حیاتی و مهم در رشد و سلامتی گیاهان است. مواد معدنی روی، برای گیاهان و درختان بسیار ضروری می باشد روی از طریق خاک به ریشه و سپس به ساقه گیاهان جذب شده و بر روی کیفیت گیاهان تاثیر می‌گذارد. 

کار اصلی خاک روی سولفور در گیاهان تولید پروتئین است که از کمبود ازت در گیاهان پیش گیری خواهد کرد زیرا نبودن این مواد با اهمیت بیشتر در برگ های جوان و همچنین بر روی طعم بسیاری از محصولات باغبانی مانند: سیر، پیاز، خردل تاثیر گذار است و این مواد را در اسید آمینو ها و پروتئینها یافته می‌شوند. 

نقش روی در کشاورزی: اکثر زمین های کشاورزی در ایران با کمبود روی مواجه هستند به همین علت روی در کشاورزی باعث مرغوبیت و افزایش بهتر محصولات کشاورزی و نیز از آفت زدن محصولات جلوگیری می کند. 

نقش روی در علم پزشکی: خاک روی در علم پزشکی بسیار خارق العاده بوده که ما فقط به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد این مواد معدنی را می توان در درمان بعضی از بیماری ها به کار برد یا اینکه در پیشگیری در برخی از بیماری ها همچون ترشح صفرا و کبد استفاده کرد. 

استفاده از خاک روی سولفور در سلامتی نقش بسیار مهمی دارد که به دو مورد آن اشاره خواهیم کرد..

الف: در رنگ بهتر پوست و تقویت مو ضروری و به سلامت آنها کمک می‌کند. 

ب: در برابر بیماری عفونت های میکروبی مانند: سل، عفونت مجاری ادراری، کزار و بیماری لایم مقاوم می‌باشد. 

این مواد معدنی بر روی بعضی بیماری‌ها نیز کار آمد است که شامل موارد: درمان آکنه، بیماری پروستات، الکلیسم، دیابت قندی، بیماری سلیاک، درمان روماتیسم‌ های فصلی و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.  

نقش روی در لوازم آرایشی: این مواد در صنایع آرایشی مناسب برای پوست که اشعهUV خورشید را جذب خواهد کرد و از پوست در مقابل آفتاب مراقبت می کند و نیز هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی شود. 

و همچنین این مواد با ارزش در زمینه های گوناگونی همچون صنایع رنگ سازی، خودرو سازی، پلاستیک سازی و محصولات نظامی کاربرد دارد. که بیشتر در ساخت باروت، ملین و حشره کش‌ها نیز قابل استفاده است. 

 مواد معدنی سولفوره از صنایع و شرکت های که در زمینه تولید ورق روی، پودر روی، انرژی اتمی، اسباب بازی و صنایع الکترونیک و…. استفاده می شود. 

 

   

ویژگی های خاک روی سولفوره

ویژگی های خاک روی سولفورهشاید سوال اکثر مردم باشد خاک روی سولفور چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 

سولفور که نام دیگر آن گوگرد است دارای نماد شیمیایی S و برگرفته از اسم لاتین sulphur می باشد. خاک سولفوره بیشتر در کانی‌های سولفید و سولفات دیده خواهد شد که به شکل بلور زرد رنگی است بسیار سبک و نرم بوده که از ترکیب عنصر با هیدروژن ساخته می شود و با شعله آبی می سوزد بوی عجیبی مشابه بوی تخم مرغ فاسد از خود ایجاد می کند این مواد مهم برای تمامی موجودات زنده طبیعت الزامی است. 

خاک روی سولفور از سه حالت مایع، گاز و جامد است که شکل پذیری های گوناگونی را دارد ‌و از سه گروه  متفاوت تشکیل شده است کم عیار، متوسط و عیار بالا که خاک روی سولفور زنجان از عیار بالای برخوردار است به همین علت مواد معدنی روی زنجان سبب گردیده تا مورد توجه بیشتر کارخانه ها و صنایع و…قرار گیرد. 

مرکز خرید خاک روی سولفوره زنجان

مرکز خرید خاک روی سولفوره زنجانخاک روی سولفوره زنجان از شهرستان انگوران که از مرغوبیت و کیفیت بالای برخوردار می باشد.

فروش خاک روی سولفوره با نرخ و قیمت ثابت و به صورت عمده به مشتری ارائه داده می شود. قیمت خاک روی عمده را از طریق تماس گرفتن یا اینترنت دریافت کنید شما مشتریان عزیز این محصول با کیفیت و مرغوب را می توانید با سفارش کردن بدون هیچ دردسری و به صرفه بودن با نازلترین قیمت‌ها به صورت عمده خریداری کنید. 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

کاربرد اکسید روی در جهان

مفهوم و تعریف اکسید روی در این مقاله، به بررسی اکسید روی و خصوصیات آن …