گروه صنعتی رابین متال
شنبه , اردیبهشت ۲۹ ۱۴۰۳
خانه / خاک سرب / قیمت سرباره سرب قم

قیمت سرباره سرب قم

قیمت سرباره سرب به موارد مختلفی از جمله نوع معدن بستگی دارد. سرباره سرب قم یکی از محصولات این حوزه است؛ که به روش های مختلف معامله شده و مورد مصرف قرار می گیرد.

فلزاتی که ما در اطراف خود مشاهده کرده؛ و به طور روزانه با آنها سر و کار داریم؛ از اول به این شکل نبوده اند. سنگ نما رومی سفید استخراج شده از معادن طی فعل و انفعالاتی در کارخانه ها به مواد مجزایی تفکیک شده و سپس مورد استفاده صنایع قرار می گیرند. به عنوان مثال در هنگام جداسازی اکثر فلزات معدنی در کارخانه، محصولی به نام سرباره به دست می آید.

به طور کلی اگر، همه ی فلز های موجود را ذوب نماییم، به هنگام ذوب شدن، مقداری مواد را از خود باقی می گذارند. سرباره نیز جزء همین مواد و عناصری است که از باقی مانده ی فلز ها به دست می آید. سرباره سرب نیز به همین ترتیب ساخته می شود، در تولید و تهیه ی سیمان و صنایع ساختمانی و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد های بسیاری دارد. برای اطلاع از قیمت سرباره سرب در استان قم، همین حالا می توانید با ما تماس بگیرید.

قیمت سرباره سرب قم

معرفی بزرگترین معادن سرب ایران

معرفی بزرگترین معادن سرب ایرانامروزه چیزی در حدود ۳ درصد از کل ذخایر جهانی سرب و همچنین روی، در معادن ایران قرار دارد. درحال حاضر، ۴۳ معدن برای سرب و روی در سراسر ایران فعال بوده و در زمینه ی تهیه و تولید فلز ها، فعالیت های گسترده ای را انجام می دهند.
اگر بخواهیم به سنگ مصنوعی دکوراتیو سرب ایران اشاره نماییم، می توانیم اسامی زیر را بیان کنیم:

  • معدن مهدی آباد
  • معدن منصور آباد
  • معدن سرب و روی انگوران
  • معدن نخلک اصفهان
  • کوشک بافق
  • آهنگران ملایر

چرا برای تولید سرباره سرب، از روش پیرومتالورژی یا روش خشک استفاده می نمایند؟
زیرا ترکیبات سرب در حلال ها دارای انحلال کمتری می باشد، به همین دلیل روش خشک کاربرد و استفاده ی بیشتری را به خود اختصاص داده است.

سرب را به دو روش در معادن ایران استخراج می نمایند، که این دو روش عبارتند از:

  • روش سنتی
  • روش جدید

که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

توضیح و بررسی روش های تولید سرب در معادن 

روش سنتی

این روش دارای سه مرحله می باشد که عبارتند از:

  • زينتر و تشويه: کنسانتره تهیه شده ی سرب را باید بر روی شعله قرار داده تا حرارت ببیند، تا مواد فراری که درون آن موجود است، تخلیه شود. 
  •  ذوب و احياء: حال کنسانتره که تسویه شده است را همراه با مواد دیگری مانند ذوب، داخل کوره کرده، این عمل باعث می شود که ترکیبات ناخالص سرب از بین رفته و سرب به صورت خالص تبدیل شود. 
  • تصفيه کردن: در این مرحله، یک سری از ناخالصی های به جا مانده ی سرب را از بین می برند. 

روش جديد

این روش، تفاوت زیادی با روش سنتی دارد و آن هم این است که، انجام عملیات فقط در یک مرحله صورت می گیرد و لازم نیست که کنسانتره سرب را تصفیه نمایند.

ویژگی های سرباره های سرب باکیفیت

ویژگی های سرباره های سرب باکیفیتسرباره سرب باکیفیت از لحاظ ظاهری و فیزیک، باید بافتی مانند شیشه داشته باشد.

یکی از عوامل مهمی که در تعیین خاصیت هیدرولیکی سرباره سرب موثر است، همان بافت شیشه ای و بدون هیچ گونه شکل سرباره و ترکیبات شیمیایی متناسب با آن می باشد.

چرا امروزه از سرباره سرب باکیفیت در صنعت ساختمان سازی استفاده های فراوانی می کنند؟

دلیل این امر عبارتست از:

  1. سرباره سرب قابلیت نفوذ پذیری بسیار کمی دارد
  2. در برابر شوک هایی مثل شوک های شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد
  3. دارای کارایی بهتر و استحکام بیشتر
  4. مقاومت بالا در مقابل فشارها مثل فشار های خمشی
  5. پرداخت به صورت ساده و کاملا آسان
  6. قابل استفاده در تهیه و تولید بتن های سخت و پایدار
  7. یکی از کاربرد های بسیار مهم سرباره سرب، همان استفاده به جای ماسه در تولید و تهیه ی بتن می باشد.

افراد بسیاری ممکن است با این فلز به طور مستقیم و روزانه در تماس بوده و سر و کار داشته باشند، این گونه افراد حتما باید به این نکته توجه داشته باشند که، مصرف شیر را فراموش نکنند و به طور روزانه از شیر استفاده نمایند. زیرا فلز سرب دارای خطرات فراوان و ضرر برای بدن انسان می باشد، که مصرف شیر تا حدودی خطرات آن را برای بدن رفع می نماید.

مهمترین کاربرد های سرباره سرب

مهمترین کاربرد های سرباره سربیکی از کاربرد های بتن های سنگین، استفاده از آن ها در برابر پرتوهای انرژی گاماست. در تهیه و تولید این نوع از بتن ها، از سرباره سرب استفاده می شود، در واقع سرباره سرب، جزء مصالح اولیه برای تولید بتن های سنگین می باشد.

یکی از کاربردی ترین مواد استفاده شده در صنعت ساختمان، بتن می باشد. امروزه سرباره سرب، جایگزین استفاده از بتن شده، تا علاوه بر کمک به محیط زیست، در مناطق طبیعی نیز صرفه جویی شده و خطرات این نوع ضایعه برای مردم جهان کاهش پیدا نماید.

پس متداول ترین کاربرد سرباره سرب، استفاده از آن در تولید بتن های سنگین برای صنعت ساختمانی می باشد.

تهیه ی بتن با سرباره سرب با استفاده از ضخامت بسیار کم، مبالغ پرداختی برای ساخت و تولید حفاظ را کم کرده و مقدار تضعیف را نیز، به طور قابل توجهی بالا می برد.

از سرباره سرب، به جای ماسه در تولید بتن استفاده می نمایند، که در این صورت، آب را کمتر به خود جذب کرده، مقاومت الکتریکی کاهش یافته و فرکانس فراصوتی بتن نیز پایین خواهد آمد، اما به دلیل وزن بالتر آن در مقایسه با ماسه، عرض های ترک و چگالی موجود در بتن را بالا خواهد برد.
پس در مکان هایی که کابل های فشار قوی و یا نیروگاه ها وجود دارند، بهتر است از بتن های سنگین استفاده نماییم زیرا مقاومت الکتریکی بالایی را به خود اختصاص داده اند.

طبق آزمایشات انجام گرفته، حال اگر از سرباره سرب برای جایگزینی سنگدانه های ریز استفاده نماییم، آن ها آب را بیشتر جذب نموده و اثرات بسیار مثبتی را بر روی مقاومت فشاری بتن وارد می کنند.

در هنگام استفاده از سرباره سرب در بتن ها باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم، که این موارد عبارتند از:

  1. سرباره سرب، باید با مواد دیگر کاملا سازگاری داشته باشد.
  2. مشخص کردن هزینه هایی که برای بتن های تولیدی صرف شده است.
  3. خصوصیات مکانیکی و فیزیکی بتن هایی که ساخته و تولید شده اند.

پس اگر می خواهیم از سرباره سرب، برای مصالح بتن استفاده نماییم، موفقیت آن به سه فاکتور بالا بستگی دارد.
برای رسیدن به این منظور، باید آزمایشاتی انجام گیرد که می توان به مدت زمان گیرایی سیمان، مقاومت های فشاری، کششی و خمشی ها و ضریب های ضعیف شدن پرتوهای گاما اشاره نمود.

فروش سرباره سرب قم در بازار

فروش سرباره سرب قم در بازارعوامل زیادی باعث تفاوت قیمت در فروش سرباره سرب دخیل هستند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

چه نکاتی بر روی نوسان قیمت فروش سرباره سرب در بازار موثر می باشد؟

  • محل استخراج: مهم ترین دلیل، این است که سرباره سرب از کدام معدن استخراج شده است. در واقع، محل استخراج سرباره در نوسان قیمت بسیار موثر است.
  • ترکیبات تشکیل دهنده: ترکیباتی که سرباره سرب را تشکیل می دهند، باعث تفاوت قیمت در این محصول می شود.
  • نحوه تولید: چگونگی به دست آوردن و تولید سرباره سرب نیز، در قیمت گذاری حائز اهمیت است.
  • محل عرضه: محلی که از آن جا اقدام به خرید می نماییم می تواند بر روی قیمت سرباره تاثیر بسزایی داشته باشد، به طور مثال فروش محصول به طور مستقیم از درب کارخانه ممکن است ارزان تر از فروشگاه ها و یا مکان های دیگر باشد.

کشور ما، یکی از کشورهایی در جهان به شمار می رود که دارای معادن بسیاری است. از لحاظ مواد معدنی و تولید انواع فلزات بسیار غنی می باشد. بنابراین در حوزه تولید فلزات، می تواند باعث رونق بازار کار و کارآفرینی های فراوانی برای مردم می شود. استان قم نیز، سهم خوبی از این معادن را داراست.

خرید و فروش سرباره سرب در بازار کل ایران، دارای رونق فراوانی است، استان قم به عنوان یکی از استان هایی که دارای کارخانه های تولید سرب فراوانی می باشد، سهم انبوهی از بازار فروش را به خود اختصاص داده است.

خریداران این محصول، می توانند به صورت آنلاین و مستقیم از طریق سایت، اقدام به خرید سرباره سرب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه در این حوزه شما را راهنمایی نمایند.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

تأثیر سرب و روی بر بهداشت انسان

تأثیر سرب و روی بر بهداشت انسان سرب و روی به دلیل وجود خواص منحصر …