گروه صنعتی رابین متال
دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / خاک روی / قیمت خرید انواع خاک معدنی روی

قیمت خرید انواع خاک معدنی روی

فلز روی چهارمین فلز مهم و ارزشمند در دنیا محسوب می شود که بعد از آهن، آلومینیوم و مس قرار دارد، ترکیب اصلی فلز معدنی روی از خاک روی به دست می آید که بعد از استخراج از معادن معمولا در همان معادن خرد و آسیاب می شود و بعد در کارخانه فرایند جدا سازی ناخالصی ها و تغلیظ انجام می شود، ناخالصی های موجود در خاک روی، تاثیر مستقیم بر قیمت خاک روی می گذارد. برای اطلاع و خرید انواع خاک معدنی روی می توانید به فروشگاه آنلاین در این سایت مراجعه کنید. 

قیمت خرید انواع خاک معدنی روی

مهمترین و پرکاربردترین خاک های معدنی در ایران

مهمترین و پرکاربردترین خاک های معدنی در ایرانمعادن از نعمت های الهی در دل زمین هستند که به صورت طبیعی ساخته شده اند و از جمله کشورهای که ذخایر زیر زمینی غنی  و بیشماری دارد، کشور پهناور ایران است که طبق آمار رسمی رتبه ۱۵ را در کل جهان و رتبه اول را در خاورمیانه از لحاظ ذخایر و معادن را داراست.

این معادن مهم و پرکاربرد شامل آهن، مس، طلا، نقره، قلع و سنگ های قیمتی چـون عقیق و فیروزه است.

علاوه بر منابع و ذخایر نفتی و گازی که برای تامین انرژی کاربرد دارند و در صادرات و رونق اقتصادی کشور اهمیت دارند. استخراج فلزات نیز در رونق اقتصاد، صادرات غیر نفتی و همچنین اشتغالزایی در صنایع مختلف تاثیر دارند.

برای ساخت و تولید در صنایع گوناگون از مواد اولیه معادن فلزات استفاده می شوند.

از مهم ترین و پرکاربردترین فلز بعد از آهن می توان به روی اشاره کرد که خوشبختانه در ایران معادن این فلز بسیار زیاد است و کاربرد خاک روی به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف داخلی و خارجی از دلایل اهمیت خاک روی است.

خاک روی توسط شرکت های مختلفی استفاده می شوند که از آن در تولید ورقه های روی، شمش روی، گرد روی و محصولات فرعی چون کنسانتره کبالت، سولفات سدیم، سولفات روی، ورق کادمیوم و دیگر مشتقات تولید می شود. 

از این فلز ارزشمند علاوه بر این که برای پوشش دهی و آبکاری فلزها استفاده می شود، (مانع زنگ زدن آنها شود) برای گالوانیزه کاری فلز آهن و در صنایع مختلفی چون صنایع خودروسازی، کشتی سازی، انرژی اتمی، برق، تولید ظروف و لوازم خانگی، باتری سازی و تولید آلیاژ برنج کاربرد دارد.

همچنین از مشتقات خالص این فلز نیز در صنایع گوناکونی چون صنایع داروسازی، شیمیایی و رنگ سازی استفاده می شود از مهمترین این مشتقات می توان به اکسید روی (در پماد های سوختگی و حتی محافظت از سوختگی پوست در مقابل آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد)، کلرید روی (به عنوان محافظ چوب و بوگیر کاربرد دارد)، کربنات روی و سولفات روی (در رنگدانه های درخشان در مکان های تاریک استفاده می شود مانند عقربه ساعت که در تاریکی شب می درخشد) اشاره نمود.

دلایل استخراج خاک معدنی روی

دلایل استخراج خاک معدنی رویمعادن استخراج خاک معدنی روی در سرزمین ایران زمین فراوان است که به دلیل عیار بالای این فلز و همچنین کیفیت بالا نسبت به رقبای خارجی خود در بازار بین المللی پیشه گرفته است.

از دلایل استخراج زیاد فلز روی این است که این فلز جز پر مصرف ترین فلز در صنایع مختلف است چرا که کاربرد زیادی در صنعت دارد: از جمله در ساخت و ساز و تجهیزات پزشکی، لاستیک سازی، کاغذ سازی، ریخته گری های سنگین، لعاب های سرامیکی، صنایع غذا سازی، کود شیمیایی و دیگر صنایع نام برد.

از ویژگی های مهم این فلز، خواص شیمیایی و فیزیکی آن است که می تواند آلیاژ های متنوعی از آن تولید شود و همچنین از دیگر شاخصه های آن  واکنش پذیری بالای با آهن است و همچنین از مزیت های دیگر آن استحکام بالا، انعطاف پذیری و شکل پذیری، مقاومت در مقابل پوسیدگی و زنگ زدگی و خوردگی است.

راهنمای خرید و انتخاب خاک روی اصل

راهنمای خرید و انتخاب خاک روی اصلخاک روی همانطور که می دانید ترکیب اصلی تولید فلز روی است که بعد از استخراج از معادن زیر زمینی و یا رو باز (بیشترین معادن خاک روی در ایران در زیر زمین و برخی به صورت رو باز بر روی زمین و چند معدن نیز بصورت ترکیبی زیر زمین و روباز است.)، توسط تولیدکنندگان طی مراحلی شیمیایی جداسازی خاک روی از ناخالصی ها انجام می شود و بدین صورت خاک روی با عیار های متفاوت به دست می آید و باقیمانده آن نیز با داشتن درصد کمی از خاک روی در بعضی از کارگاه ها و کارخانه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور  کلی خاک روی از لحاظ عیار به سه دسته تقسیم می شود:

  1. خاک روی عیار بالا: درصد عیار بالای ۱۸ را عیار بالا یا خاک روی اصل می نامند.
  2. خاک روی عیار متوسط: درصد روی در این خاک بین ۱۲ تا ۱۸ عیار است
  3. خاک روی کم عیار: در این خاک درصد روی بین ۷ تا ۱۲ است. 

هنگام خرید خاک روی باید توجه داشت که بهترین نوع خاک روی نوع عیار بالا است که مقدار ناخالصی آن ناچیز است اما این ماده معدنی با عیار های مختلف دارای مقداری ناخالصی است که عناصری چون منیزیم، مس، منگنز، آهن، کادمیم و دیگر عناصر تشکیل شده است که همان طور که گفته شد تاثیر مستقیمی بر قیمت خاک روی می گذارد. 

آخرین قیمت خاک معدنی روی در بازار

آخرین قیمت خاک معدنی روی در بازارقیمت خاک معدنی روی علاوه بر این که طبق قیمت جهانی این فلز در بازار است اما عوامل دیگری نیز در قیمت نهایی آن موثر است از جمله عیار آن و مقدار ناخالصی آن، افزایش استخراج و همچنین افزایش مصرف نیز قیمت را متغیر می کند. همچنین حمل و نقل نیز از دلایل افزایش قیمت می باشد.

اما در کل قیمت خاک روی در بازار به دلیل افزایش مصرف شرکت های فعال در این زمینه به عنوان مواد اولیه و همچنین صادرات آن رو به افزایش است.

این فلز همان طور که می دانید مقاومت بالایی در صورت ترکیب با فلز آهن دارد و در بازار فلزات غیر آهنی بعد از آلومینیوم و مس رتبه سوم در مصرف را دارد.

امکان خرید خاک روی اصل با قیمت مناسب در راستای تامین مواد اولیه واحدهای تولید فلز روی و همچنین صادرات آن از طریق این سایت فراهم است که این محصول بعد از ثبت سفارش در وبسایت در مدت زمان کوتاهی در هر نقطه از ایران که باشید به دستان می رسد.

بدین منظور و همچنین برای آگاهی از راهنمای خرید و مشخصات آن و همچنین اطلاع از آخرین قیمت آن در بازار می توانید با کارشناس فروش سایت تماس بگیرید.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

تأثیر سرب و روی بر بهداشت انسان

تأثیر سرب و روی بر بهداشت انسان سرب و روی به دلیل وجود خواص منحصر …

دیدگاهتان را بنویسید