گروه صنعتی رابین متال
یکشنبه , اردیبهشت ۳۰ ۱۴۰۳
خانه / ورق سرب رادیولوژی / قیمت ورق سرب رادیولوژی در تهران

قیمت ورق سرب رادیولوژی در تهران

با توجه به پیشرفت علم رادیولوژی ورق های سرب رادیولوژی با خلوص زیاد قیمت های بالایی دارند.در این باره باید این ورقها دارای کیفیت بالایی باشند که به همان اندازه قیمت آنها نیز بالا می رود.تولید این محصول در کشور می تواند نیاز داخل به این ورق را مرتفع گرداند و همچنین با تولید ورق سرب رادیولوژی باکیفیت می توان با صادر کردن آن به سایر کشور های همسایه و حتی اروپایی و آسیایی ارز آوری بسیاری را به کشور همراه داشته باشد.

قیمت ورق سرب رادیولوژی می تواند در کشورهای همسایه به نحوی باشد که درخواست را برای این محصول بالا برده و در بین رقبا راه خود را پیدا کند.

قیمت ورق سرب رادیولوژی در تهران

چگونگی ساخت و سرکوبی ورق های سرب

چگونگی ساخت و سرکوبی ورق های سربورق سربی از شمش خالص که خلوص آن بالا است تولید می شود.

ورق سربی با روش نورد کاری سرد در ضخامت های مختلف برای انواع کارکردها تولید می‌شود. کاربرد هر ضخامت بستگی به نوع اتاق های مورد نظر جهت عایق شدن دارد.

برای تولید و ساخت ورق های سربی از سرب خالص استفاده می شود که از طبیعت خارج می گردد.از سرب خالص می توان در تهیه لوازم دیگر نیز استفاده کرد ولی به دلیل ضرری که برای انسان دارد استفاده از آن بسیار کم شده.

بهبود خواص فیزیکی سرب بصورت آلیاژ با فلزات دیگر نظیر آلومینیوم موجب شده همچنان در صنعت بطور گسترده مورد استفاده قرار گیرد .یکی از مهمترین خواص سرب, جلوگیری از عبور تشعشعات رادیواکتیو می باشد, به همین دلیل از سرب جهت ایجاد عایق حفاظتی در برابر پرتوهای که از دستگاه ها انتشار پیدا می کنند قرار می گیرد. 

جهت جلوگیری از خروج و یا انتشار اشعه های مضر به محیط بیرون از اتاق های مورد نظر این اطاقها را با ورقه های سربی سُربکوبی نمود و به هنگام سُربکوبی با توجه به نوع دستگاهها و مراکز تصویربرداری ، مقدار ضخامت سُرب قابل تغییر بوده به شکلی که این ضخامتها از یک میلی متر تا هر اندازه ای که نیاز باشد قابل افزایش  و نصب می باشد . سُرب استفاده شده در این مکانها حتماً باید استاندارد بسیار بالایی داشته باشد و درجه خلوص آن نزدیک به صد باشد .بهتر شدن خواص فیزیکی سرب به شکل آلیاژ با فلزات دیگر همچون آلومینیوم باعث شده همچنان در صنعت بطور گسترده مورد استفاده قرار گیرد‌.

مهمترین کاربرد انواع ورق سربی در بیمارستان

مهمترین کاربرد انواع ورق سربی در بیمارستانباید گفت از ورق های سربی استفاده های متعددی می شود،استفاده از این ورقها در صنعت یکی از موارد مورد نظر می باشد.همچنین در اتاق های رادیولوژی و اتاق های عمل و در اتاق های سی تی اسکن مواردی است که باعث جلوگیری از انتشار پرتو به خارج از اتاق می شود.

با این توجه برای جلوگیری از برخورد پرتو های رادیولوژی و عایق کاری دیواره های اتاق رادیولوژی از این ورقها استفاده گسترده می گردد.

ورق سربی بیمارستانی دارای کاربردهای فراوانی در زمینه های پزشکی می باشد و می توان آن را در مکانهایی که پرتو های مضر وجود دارد استفاده کرد.کاربرد ورق سرب رادیولوژی در دیواره های اتاق باعث عایقی مناسب برای بیماران و سایر افراد از اشعه ایکس می باشد.

اشعه ایکس از سه عنصر طلا،نقره و سرب عبور نمی‌کند. سرب به جهت در دسترس بودن و همچنین ارزان بودن در مقایسه با دو عنصر دیگر برای ساخت محافظ و ایزولاسیون به صرفه تر است. از این رو جهت ایزولاسیون و سربکوبی مراکز از ورق سربی و جهت ساخت محافظ سربی از لاستیک سربی استفاده می‌کنند.

مشخصات سرکوبی ورق سربی ورق سربی رادیولوژِی

مشخصات سرکوبی ورق سربی ورق سربی رادیولوژِیورق سربی رادیولوژی یکی از فرآورده‌های فلز سرب می‌باشد که در  ساخت محافظ‌ و شیلدهای سربی در زمینه حفاظت در برابر اشعه کاربرد فراوانی دارد.

با تحقیقاتی که در دهه‌های اخیر در زمینه پرتوهای یون ساز از جمله اشعه ایکس انجام شده و انتشار نتایج آنها‌، تاثیرات نامطلوب آن بر هیچ فردی پوشیده نیست‌‌.‌ با وجود متمرکز نمودن اشعه‌، بهینه نمودن توان خروجی و زمان اکسپوز‌، باز هم پرتو منتشر شده از دستگاه‌های پرتوان انرژی خود را از دست نداده و در فضا منعکس می‌شود. لزوم حفاظت‌ افرادی که بطور مداوم در معرض این تشعشعات قرار می‌گیرند، آشکار می‌شود. یکی از راهکارهای‌ کاهش انرژی این تشعشعات، ایزوله کردن محوطه و اطراف دستگاه توسط عناصری نظیر سرب (‌که دارای عدد جرمی بالایی هستند‌) است.‌

با توجه به نیاز عایق کردن اتاق های پرتو باید ورق های سرب با درجه خلوص بالایی تولید گردد تا بتوان اتاق های پرتو را به روش درست با ورق های سرب رادیولوژی بسیار با کیفیت و با درجه خلوص بالا آنها را عایق کرد.هم اکنون در کشورهای جهان سربکوبی دیوارهای پرتو با ساخت محافظ دیوار با درجه خلوص بسیار زیاد تولید و عرضه و حتی صادر می گردد.

نمی توان برای تولید ورق های سربی رادیولوژی از ناخالصی یا ورق های دور ریز سربی دیگر استفاده کرد زیرا درجه خلوص این نوع ورق سربی را به شدت کاهش می دهد.و نمی توان از این ورقها برای عایق کردن دیواره های رادیولوژی استفاده کرد.بنابر این در تولید ورق سربی خالص باید دقت بسیار زیادی انجام شود.

مهمترین نکاتی که باید در سرکوبی دیوار انجام داد:

۱.تهیه ورق سربی از محلی قابل اطمینان‌
۲.توجه به ظاهر سرب (‌سرب مناسب نباید با خراش دادن لایه لایه شود)‌ و اطمینان از ضخامت آن
۳.‌طریقه ایزوله نمودن نقاط حساس نظیر چهار چوب درب ها‌٬ فاصله درب‌ها از شیلد سربی
۴.‌انطباق کامل لایه‌ها بر روی هم‌
۵.استفاده از دزیمتری مناسب بعد از اتمام کار بر روی دیوار
۶.‌از همه مهمتر طریقه قرار گرفتن لایه‌ها بر روی دیوار (‌سربکوبی تخصصی)

فروش انواع ورق سرب رادیولوژی خالص

فروش انواع ورق سرب رادیولوژی خالصورق های سرب رادیولوژی با توجه به انواع مختلفی که دارد می تواند نیاز بازار هدف را تامین کند.در این بازار از ورق سرب استفاده گوناگونی می شود که می توان همه این نیاز را برطرف کرد.گوناگونی این محصول باعث افزایش استفاده از آن شده که باید تولید نیز به همان اندازه بالا رود تا کمبودی در پخش آن روی ندهد.

و با توجه به نیاز روز افزون استفاده از این اتاقها توسط کادر درمانی برای تشخیص انواع امراض یا آسیب های جسمانی در بیماران و نیاز به عایق کردن این اتاقها باعث این باید بشود تولید این ورق های سربی افزایش و گسترش یابد و در اختیار مراکز درمانی قرار بگیرد تا نیاز آنها در عایق کاری این مراکز دچار خلل نگردد.

همچنین با توجه به اینکه این ورقها اگر نیاز بازار داخل را تامین نماید می توان مازاد این تولیدات را که ارز آوری بسیار بالایی نصیب هم تولید کننده و هم صادر کننده می کند به کشورهای که خواهان این محصول با کیفیت هستند صادر کرد.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

فروشنده ورق سرب رادیولوژی بیمارستانی

فروشنده ورق سرب رادیولوژی نقش واسطه ای مهمی در تهیه این ابزار کاربردی و ضروری در بیمارستانها و سایر مراکز درمانی ایفا می کند. سرب در بخش های مختلف زندگی به طور

دیدگاهتان را بنویسید